Posted by: good husband | November 27, 2007

آموزش ماساژ – قسمت دوم

آموزش ماساژ – قسمت دوم – روغن‌ها – آمادگی‌های اولیه  یکی از ملزومات ماساژ همانا روغن برای ماساژ بهتر بدن است . در اینجا لیستی از روغنهای مفید برای انواع ماساژ رو به همراه مشخصات اونها می‌بینید:

نام رنگ محتویات مورد استفاده روغن پایه
روغن مغز بادام
Sweet Almond Oil
زرد خیلی کمرنگ سرشار از پروتئین ، گلوسئید ، مواد کانی ، ویتامین مناسب برای اکثر پوستها ، ضد خارش ، ضد التهاب و خشکی پوست می‌تواند به صورت 100٪ به عنوان روغن پایه استفاده شود
روغن هسته زردآلو
Apricot Kernel Oil
زردکمرنگ ویتامین و مواد کانی برای اکثر پوستها مناسب است به خصوص برای پوست‌های خشک و حساس و برای رفع چین و چروک می‌تواند به صورت 100٪ به عنوان روغن پایه استفاده شود
روغن آووکادو
Avocado Pear Oil
سبز تیره ویتامین ، پروتئین، لیسیتین ، اسیدهای چرب برای همه پوستها به خصوص پوستهای خشک و کم‌اب و اگزما به صورت 10٪ به روغن پایه اضافه شود
روغن زردک (هویج)
Carrot Oil
نارنجی ویتامین ، مواد کانی ، بتا کاروتن مناسب برای مبتلایان به خارش ، اگزما و التهاب پوست به صورت 10٪‌اضافه به روغن پایه – هرگز به تنهایی مصرف نشود
روغن عناب
Grapeseed Oil
معمولا بی‌رنگ – سبز خیلی کمرنگ ویتامین ، پروتئین ،‌مواد کانی تمام پوستها می‌تواند به صورت 100٪ به عنوان روغن پایه استفاده شود
روغن فندق
Hazelnut Oil
زرد ویتامین ، پروتئین ،‌مواد کانی تمام پوستها ، خاصیت جمع کنندگی خفیف دارد می‌تواند به صورت 100٪ به عنوان روغن پایه استفاده شود
روغن زیتون
Olive Oil
سبز زیتونی ویتامین ، پروتئین ،‌مواد کانی رماتیسم ، مراقبت از مو ، آرامش بخش ، آرایشی 10٪ رقیق
روغن بادام‌زمینی
Peanut Oil
زرد کمرنگ ویتامین ، پروتئین ،‌مواد کانی تمام پوستها می‌تواند به صورت 100٪ به عنوان روغن پایه استفاده شود
روغن گاجره
Safflower Oil
زرد کمرنگ ویتامین ، پروتئین ،‌مواد کانی تمام پوستها می‌تواند به صورت 100٪ به عنوان روغن پایه استفاده شود
روغن کنجد
Sesame Oil
زرد تیره ویتامین ، پروتئین ،‌مواد کانی، لیسیتین ، اسیدهای آمینه سورایسیس ،‌ اگزما ، رماتیسم ، ورم مفاصل ، تمام پوستها 10٪ رقیق
روغن گیاهک گندم
Wheat germ Oil
زردمایل به نارنجی ویتامین ، پروتئین ،‌مواد کانی سورایسیس ،‌ اگزما ، پیری زودرس 10٪ رقیق
         

خوب از روغنهای بالا بسته به نوع پوست یا شخصی که می‌خواهید ماساژ بدید باید استفاده کنید و حتما حواستون باشه که بعضی رو به عنوان روغن پایه (اصلی) می‌شه استفاده کرد مثل روغن بادام که روی بدن ریخته می‌شه و روش ماساژ می‌دید و بعضی مثل روغن زردک رو به هیچ وجه نباید به طور خالص مصرف کرد. نکته بعدی اگر می‌خواهید ماساژ تاثیر کیفی زیادی داشته باشه توجه کنید که بدن در هنگام ماساژ باید گرم باشه و گرم بمونه .
برای این مطلب بهتره اول یک دوش آب گرم گرفته بشه و بعدش بدن تمیز و گرم رو در حوله بپیچید و یکی یکی اندام‌ها رو ماساژ بدهید مثلا برای ماساژ پا مثلا اول پای چپ رو بر هنه کنید و بعد از ماساژ روش حوله بکشید و بعد برید سراغ پای راست
ماساژ قسمتهای مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد . از جمله :
·         سیستم گردش خون
·         سیستم عصبی
·         غدد مترشحه داخلی
·         سیستم گوارشی
·         سیستم تنفسی
پس اولا در هنگام ماساژ گرفتن سعی کنید ریلکس و بدون اضطراب باشید و درست بعد از صرف غذا ماساژ سنگین و طولانی اصلا مناسب نیست . آموزش ماساژ شامل پیش‌درآمدها (آمادگی‌ها) لوازم و موارد متعددی می‌باشد اما برای اینکه در هر قسمت حتما یک ماساژ هم داشته باشیم ادامه این آمادگی‌ها و آموزش ماساژ رو برای قسمت بعد می‌گذاریم و یک ماساژ سبک رو امتحان می‌کنیم برای شروع ابتدا فرض می‌کنیم که فرد ماساژ‌گیرنده گرسنه نیست اما با شکم پر هم نیست و از یک حمام داغ برگشته و یک حوله بلند پوشیده .
برای راحتی من اینجا فرض می‌کنم (چون من نویسنده بلاگ هستم می‌تونم فرض کنم ) که شما یک شوهر‌خوب هستید و می‌خواهید همسر عزیز رو ماساژ بدید. این‌جوری از شر تکرار کلمات ماساژ‌دهنده و ماساژ‌گیرنده هم خلاص می‌شیم. حالا از همسر مهربان می‌خواهیم که دراز بکشه و خیلی آروم از کنار گردن شروع می‌کنیم باید مالش خیلی آروم و با کف دست و عضله شست به طور متقارن آروم دو طرف گردن و کنار ستون فقرات رو ماساژ می‌دیم و به سمت پایین میایم . کنار و پایین کتف – خیلی آروم با کنار دست و شست به صورت دورانی و نه خیلی با فشار پوست رو ماساژ می‌دیم و می‌یایم پایین تر.
پهلو‌ها رو خیلی آروم در دست بگیرید و مواظب باشید که اولا اصلا فشار وارد نکنید دوما آرام با کف دست و کنار شست ماساژ بدهید و عضلات پشت رو آرام جمع کنید و رها کنید تا به کمر برسید
ماساژ رو به طرف وسط و دوطرف ستون مهره‌ها برده به سمت آخرین مهره‌ها (دنبالچه) بروید و سعی کنید حرکات دورانی شست را در در روی ستون مهره‌ها متوقف کنید (انگار که روغنی را بخواهید از سطح پوست جمع کنید و روی ستون مهره‌ها بیاورید) این قسمت بدون روغن و فقط برای آرام کردن بدن وگرم کردن آرام عضلات بود. حالا حوله را جمع کنید .
 یک دستمال سر را برداشنه نزدیک به سر آنرا گره بزنید نه کمی از آن آویزان باشد بعد از طرف دیگر آنرا بگیرید .از همسرتان بخواهید که چشمانش رو ببندند و دستمال را طور نگاه دارید تا فقط سر آن نزدیک به پوست بدن باشد و سپس به آرامی آن را روی بدن جابجا کنید تا تمام پایانه‌های عصبی پوست فعال شود و همسرتان بتواند حدس بزند هر لحظه نشانگر کجای بدنش قرار داردبعد آرامی روغن را روی بدن همسرتان بریزید و آرام بدن را با روغن (که نباید سرد باشد تقریبا هم دما با بدن) مالش دهید .
سپس دوباره از کنار گردن شروع به ماساژ دادن کنید با حرکتهای دورانی شست دست و به سمت داخل بدن و ستون مهره‌ها و به سمت کمر بیاییدسپس بازوها را ماساژ دهید تا کف دست . توجه کنید که در این مرحله هم ماساژ باید آرام و بدون فشار زیاد و با کف و عضلات شست انجام شود. بعد ماساژ با سن و رانها : ابتدا برای ماساژ با سن باید عضلات سرینی را از پایین (محل تلاقی با ران) به سمت بالا (کمر) ماساژ دهید و وسط عضله با کمی فشار دهید و این کار را برای هر طرف با سن به طور جداگانه انجام دهید و بعد ران و ساق چپ و سپس راست را به آرامی ماساژ دهید  و سپس کف پا.این یک ماساژ ابندایی برای گرم کردن و آشنایی با نحوه استفاده از کف دست و شست بود برای پشت بدن دستها ، پاها و باسن .
خانمهای عزیز اگر دستانتان کوچک است  و نمی‌توانید با شست راحت قسمت زیادی را مالش دهید چهار انگشت دست را به هم بچسبانید و آرام با دست دیگر مچ دست را گرفته به ارامی (مثل قلم‌‌‌مو) روی بدن حرکت دهید. (در ادامه آموزش‌ها تاثیر هر‌کدام از حرکات دست ماساژ دهنده را بررسی می‌کنیم)
در قسمت بعدی آموزش ماساژ به تاثیر ماساژ بر هدکدام از سیستمهای بدن پرداخته و آمادگی‌های لازم برای ماساژ گیرنده را مرور می‌کنیم و آموزش ماساژ تایلندی یا تای‌ماساژ رو به ضورت تمرینهای عملی شروع می‌کنیم. راستی نظر بدید که می‌تونید از یوتیوب یا گوگل ویدئو استفاده کنید برای گذاشتن فیلمهای کوتاه برای هر کدام از قسمتهای آموزش ماساژ یا باید فیلمها رو تکه تکه برای دانلود مسقیم قرار بدم ؟  برای دیدن یک ماساژ  

 کلاسیک برای شروع اینجا را ببینید

 


Responses

  1. جالب بود

  2. moeasefane video nemitonam bebinam yani engar filter shode nemidonam vali manon az matlabeton

  3. http://www.free-massage-videos.com/

  4. http://uk.youtube.com/user/vindona

  5. http://www.massagevideos.blogspot.com/

  6. فكر ميكردم من و همسرم تنها زوجهاي وردپرسي هستيم! خب]، حالا لااقل اولين كه هستيم!

  7. سلام
    خیلی خیلی وبلاگه جالب و عالی دارین من امروز با وبلاگ شما آشنا شدم
    و عاشق عشق و صمیمیت شما شدم
    امیدوارم که همیشه همیشه عاشق باشید
    وهیچ وقت مثل من و همسرم مشکلات زندگی و کار زیاد از هم دورتون نکنه

  8. سلام …می خواستم بدونم این روغنهایی کهنوشتین باید رقیق شن.. با چی رقیق میکنیم

  9. سلام مرسى از سايت كاملا قشنگ شما، سوال من اين بود كه روغن ها رو با چى رقيق كنيم؟ با روغن هاى پايه؟

  10. واقعا مرررررررررررررررررسی

  11. سلام
    من هم دارم در مورد ماساژ كمي تحقيق مي كنم اما اي كاش اين مواردي كه فرموديد رو با عكس نشون مي داديد چون تصور چنين مواردي با عكس كامل تر ميشه
    يه خواهش ديگه هم داشتم : لطفا لينك مستقيم فايلهاي ويديو رو بزاريد تا بتونم ببينم چون براي من سايتي كه در آخر مطلب فرموديد فيلتر هستش
    بي صبرانه منتظر آموزش بعدي شما هستم
    پايدار باشيد

  12. يه خواهش ديگه هم داشتم
    لطفا فاصله بين آپ كردن مطالب رو كمتر كنيد
    ممنونم

  13. salame aghaye khoob
    mamnoon az ketab
    shoma tahal shenidid dar iran bejoz gheimate joone adamha gheimate chizi kam beshe?
    fekresho nakonid
    iin ham bogzarad
    shad bashid va salamat

  14. سلام دوست من

    من تازه با شما آشنا شدم و خوشحالم

    منتظر شما هستم

    آپم ….بدو بیا

  15. shoma ?

  16. سلام-مردخوب همینجوری قول میدی؟!خیلی کیمیا شدی-هیچ معلومه کجایی؟
    خیلی وقته میخوام حالت را بپرسم روراست یادم میره-هرجاهستی خوش باشی-شب چله درخدمتیم-باطنز سرد

  17. سلام آقای خوب. چه خبر؟ نیستید؟ خوبید؟

  18. سلام
    مطالبتون واقعا آموزنده است
    به درد من يكي كه خورد/خيلي خيلي زياد
    ممنون از لطفتون
    خوشحالميشم به منم سر بزنيد

  19. سلام
    هميشه بايد براي هر مطلب شما همين قدر صبر كنيم؟
    ميشه كمي زودتر آپ كنيد

  20. شما چه ماركي رو پيشنهاد ميكنيد؟

  21. سلام از وبلاگ ساروي كيجا اومدم اينجا
    خيلي عالي بودي منم عاشق ماساژم
    وبلاگت اساسي مفيده مرده خوب

  22. ای آقا پس کجایی شما؟ بانوی خوب بیشتر به من سر می زنه؟ خوبید؟ زندگی خوبه؟ سفر یزد هم که خدا رو شکر خوب بوده. مواظب بانو جان باشید و سالگرد عروسیتون هم مبارک

  23. چقدر زن و شوهر سرتون شلوغه؟ کجاید؟

  24. آقا من که کلی لذت بردم و چیز یاد گرفتم. مخصوصا از اون آموزش میهمانی!! شما که آشپزی رو دوست دارید ماهنامه مجله آشپزی هم چیزای خوبی داره.موفق باشید ما هم میایم و مستفیض میشیم

  25. سلام
    ممنون از نوشته هاتون
    ———————-
    کامم از تلخی غم چون زهر گشت
    بانگ نوش شاد خواران یاد باد
    ———————-
    چرا ؟
    سزای کدوم ناسزا گوئی من اینا بود ؟
    اگه چیزی هم نوشتم بودم که ، برداشتتون از اون نوشته ، توهین یا ناسزا بوده عذر خواهی می کنم
    ———————-
    ما می تونستیم با هم دوستی خوبی داشته باشیم اما شما اجازه ندادین !
    خواهش می کنم دیگه از این نوشته ها واسه کسی نذارین ، نمی دونم می دونین که چه تاثیری روی من گذاشت یا نه اما تا مدتها روحم رو آزار میده
    —-
    خدانگهدا

  26. یه مرد خوب سلام
    واقعا کامنت هایی که در پست 9/11/86 ساروی کیجا گذاشتین تخیل خودتون بود ؟از تعجب شاخ درآوردم .واقعا دست مریزاد عجب قدرت تخیلی !!!!!!!!!!!!!!!!! بنظرم خیلی از خودش قشنگ تر نوشته بودین .
    آفرین

  27. peyro e pshnahadeilmitun be saravikija , manam pishnahad mikonam 1) gloomy sunday va 2) zendegie digaran ro bebinid

  28. يک مرد عصباني ، جواب هايي که براي کامنت هاي آخري ات گذاشتم ديدي ؟‌
    راستي اين جا تاييدي است ؟‌

  29. خب تاييدي نيست . پس اي ميل مي زنم .

    راستي چرا قالب وردپرس من رو برداشتي ؟‌🙂

  30. marde khob, avalin bare ke inja miyam va inja minevisam, az webloge khaahare gerami Saravi rika jun inja ra peyda karda, yani az avvale in jange jahani budam, Fagt khastam begam ke shakhsiyate shoma gaabele mogayese ba saravi kija nist, In khanum daaraye dogaanegi va shayad ham chand gabegiye shakhsiyati hastesh, Ke 100 albatte yeki az anvaaee mariziy haya ravani hastesh, Movaffag bashin

  31. یه مرد خوب
    چقدر در وبلاگ ساروی کیجا جالب گیلکی نوشته بودی.منم رشتی هستم .البته در حال حاضر اونجا زندگی نمی کنم .از آشنایی با شما خوشوقتم .وبه خانمتون بابت داشتن شما تبریک میگم ._بخاطر حمایت قشنگتون از ایشون_ .میخواستم بهتون پیشنهاد بدم اگه هم هرروز اونجا رو میخونید براش کامنت نذارید .البته قصدم توهین به ایشون نیست ولی ایشون بسیار پرخاشگر وعصبی پاسخ کامنتهای انتقاد آمیز رو میدن.من اگه جای ایشون بودم از انتقاد بیشتر از به به وچه چه هرروزه وتکراری خوشم میومد چون باعث ارتقا ء آدم میشه .امیدوارم نیاد اینجا رو بخونه وهی شروع کنه به داد وبیداد همیشگیش.برای شما وهمسرتون آرزوی موفقیت دارم .

  32. سلام ماقعا وبلاگ عالي دارين
    وقتتان را براي احمقي مثل ساروي كيجا هدر ندهيد

  33. chera kheili vaghte ap nemikonid?????????????

  34. kheili vaghte be rooz nakardin…delemoon baraye hameye postaye khoshmaze az ghazaha ta khaterat tang shode…salame garm makhsoose banooye khoob

  35. سلام

    نقد و بررسی وبلاگ (گیلاس خانومی هستم) به قلم گیلاسی و به درخواست دوستان

    از همه دوستان وبلاگی ایشون دعوت به عمل میاد در این نقد صادقانه شرکت کنند

    ممنون

    http://www.binam-blog.blogfa.com/

  36. خسته نشدی از ضربه زدن به من ؟

  37. تو وبلاگ خانمت خوندم که وضع معده ات خوب نیست. امیدوارم بهتر باشی و زودتر خوب شی

  38. سلام
    میخواستم نظرمو بگم.وبلاگ و نوشته هات خیلی لوس هستن.یه جوری احساس میکنم اغراق آمیزه و آدم فکر میکنه این نوشته ها رو یه زن نوشته چون اصلا مردونه نیست به خاطر همین کفتم لوس و چندش آوره

  39. سلام بر يك مرد خوب محترم و گرامي. توي كامنتهاي ساروي كيجا راجع به اون خانم مربي باربي تحويل بده خوندم.ممكنه شماره وآدرس باشگاه رو به منم لطف كنين؟

  40. سلام

    نقد و بررسی وبلاگ (ساروی کیجا)

    از همه دوستان وبلاگی ایشون دعوت به عمل میاد در این نقد صادقانه شرکت کنند

    ممنون

    http://www.binam-blog.blogfa.com/

  41. ” که دیدیم صاب خونه گارد گرفته و علی رغم اینکه میگه ما فیس و افاده نداریم، به زن داداش گیر داده که ” آره من لیسانس فلانم و زن تو لیسانس بهمان” ”

    ببین من فکر می کنم اون روز این نکته رو درست متوجه نشدی . چون کامنت یک مرد خوب خصوصی بود و نمی خواست تایید بشه . یک مرد خوب در کامنت خصوصی اش درباره ی تحصیلات خودش و خانمش توضیح داده بود و بعد از این که گفته بود خانمش لیسانس اقتصاد از تهران داره ، نوشته بود ” به هر حال از درس خوندن توی شهرستان که بهتره ” .
    خب من فکر می کنم اگر انصاف داشته باشیم می بینیم که من حق داشتم بعد از خوندن اون همه درس های سخت به زبان انگلیسی و بعد از این که شاهد بودم که 60 نفر وارد ترم 1 شدیم و 5 نفر اومدیم بیرون ، از خوندن این جمله همچین یه نموره بهم بربخوره .
    آیا من نمی تونستم لیسانس آب حوض کشی از تهران بگیرم ؟ منظورم توهین به رشته ی اقتصاد نیست ، منظورم انواع و اقسام لیسانس های به نظر من ساده ی گروه علوم انسانی است : جامعه شناسی – مدیریت آموزشی – …
    و با توجه به این که نمی تونستم کامنت خصوصی رو تایید کنم ، مجبور شدم جور دیگه ای بگم ناراحت شدم که یی هو بحث دانشگاه ها پیش کشیده شد
    .

  42. كامنت ساروي كيجا در وبلاگ بي نام

  43. نوشته هاتون مفیده
    ممنون
    کاش آقایون اینجا رو بخونن یکم یاد بگیرن واقعا!

  44. تا بحال اثار این نقاش رو دیدید؟

  45. تازه وبلاگتو پیدا کردم. خیلی خوب و مفیده مطالبت.

  46. سلام
    من یک فیلم می خوام برای یادگبری ماساژ همسرم

  47. پس چرا آپ نميكنيد ؟؟؟؟

  48. سلام دوست عزیز . از توجهتون سپاسگزارم . حقیقتش قصد من کمک همون رقم 5 میلیون تومانی هست اما اینکه چقدر بتونیم برسونیم خدا میدونه . اینجا نمیشه پیام خصوصی گذاشت وگرنه شماره تماس میگذاشتم براتون . خواهش میکنم به دوستان دیگه هم اطلاع بدید هرچه در توانشون هست حتی یک ریال کمک کنند . ایمیلم رو درست ننوشتم

  49. I need a professional person to massage my wife once a week. Could you please introduce one. We live in Terhan Pars.

  50. عاليه !
    آفرين!
    چه وبلاگ با مزه و متفاوتي دارين………………..كلي كيف كردم.خصوصا با دستور غذا ها !

  51. سلام.با موضوع یک فیلم منتظر نظرتم دوست گرامی[گل]

  52. سلام خسته نباشيد دوست عزيز وبلاگ پر محتواي داريد اگر مايليد با هم تبادل ليتک داشته باشيم لينک ما را با نام iran travel در وبلاگ خود اضافه کنيد و لينک خود را براي ما بفرستيد از طریق این آدرس
    http://www.asemangasht.com/link.php
    با تشکر

  53. HEEEEELLLLLLLLLLLLOO
    IT IS VERY GOOD BUT A LAWEL.
    THIS IS THE ONE WEBSITE IN IRAN.
    GOOD NIGHT

  54. mishe dar morede masaje soorat e khanom ha ham matlab bezarin

  55. salam
    man kheyli az matalebe shoma khosham omad
    man az shoma komak mikham k behem begid chejori mitonam kheyli khob va ali massaj ro yad begiram ?
    emailam ro neveshtam
    age baraton emkanesh hast baram email bezanid va komakam konid
    mersi
    bye

  56. سلام . مرسی از مطالب جالبتون . من دانشجوی تربیت بدنی هستم در مورد ماساژ و فوائدش دنبال مطلب میگردم. می خواستم کمکم کنید. مرسی

  57. سلام

    با تشکر از وبلاگ بسیار مفیدتان

  58. سلام.
    یه خسته نباشید مردونه برا مرد خوب و یه احسنت به همتش و یه شاخه گل (هرچ که دوست میداره) واسه خالی نبودن عریضه lol واسه گفتار، پندار و کردار نیکی که داره و من از نوشته ها برداشت کردم.این پایین و فقط بخاطرشما نوشتم و علتش خوندن چرت و پرت یکی از آقایون یا خانمهای با دانش بود،من و تو که نمیفهمیم چند چنده،اینا میفهمن! این نیز بگذرد…
    ای مسافر راهی سخت و آزاردهنده انتخاب کردی ولی در انتها پیروزی مال توست،مال من و مال هرکو زیر بیرق انسانیت زندگی میکند و نه روز مرّگی.
    یکی ازنوشته هاموکه برا خودم با ارزشه در ذیل می نویسم.باشد که همواره روحت قرین آرامش بادا. یا حق
    .
    خداوندا تو میدانی که انسان بودن و ماندن در این دنیا چه دشوارست
    چه زجری میکشد آنکس که انسانست و از احساس سرشارست
    امید

  59. خیلی عالیه.اگر سی دی هایی در اختیار دارید حاضرم خریداری کنم.09355087046

  60. salam khobid?
    in matalebeton alliye maghaleii ham ke gozashte budid aliye montazere baghiyeye matalebetoon hastam.

  61. مرد خوب چرتو پرت نوشتی

  62. با سلام

    من هم مثل شما در خصوص ماساژ مطلبی رو در وبلاگم گذاشتم من آدرس وبلاگتون رو در مطلبم برای اطلاعات بیشتر در این خصوص
    گذاشتم اگر خواستید میتوانیم با هم تبادل لینک کنیم

    http://semema.blogfa.com/post-205.aspx

  63. salam doostam!!!!!!!
    khoobi shoma?!
    mano yadetoone?
    mosalame ke na!
    man hamun sarashpazam ke sale 86 ina be webloge man miomadin kheili vaght bood naboodam vali bazam umadam
    khoshal misham behem sar bezanid!!!!!!
    ma ke az matalebe khoobetoon mostafiz shodim!

  64. سلام
    لطفا بازم مطلب درباره ماساژ
    بنویس.
    ممنون

  65. عزيزم ما استاد ماساژیم اگه کسی ماساژ میخواست بفرست ترفمون ” فقط خانم قبول میکنم

  66. salam mishe be man komak konid……..mamnoneton misham

  67. سلام؛
    مطالب عالي ارائه ميشود ولي با توجه فيلترهاي انجام شده در سايتها توسط دولت خواهشمند است از تصاوير لازم جهت آموزش ماساژ در خود همين سايت استفاده گردد.

  68. من شک دارم که شما یه مرد باشی!اونم از نوع ایرانی
    به هر حال وبلاگ بسیار خوبی داری
    خسته نباشی

  69. سلام
    مرسی ا ز مقاله های جالب شما و همسر مهربان تون
    منم می خوام نوشتن رو شروع کنم. اگه سوالی داشتم می تونم ازتون کمک بگیرم؟

    دلتون شاد باشه

  70. salam…. khaste nabashid va mamnoonam baray matalebe jaleb… shoma amoozeshe masaj ham darid????( kelase amali ke madrak bede) va soale badi vasaiele masaj ham darid???

  71. yani weblogg etoon khodaaaaaas, kheili hal kardam, mrc ham az shoma, hamaz banooye naazetoon:))

  72. salam emruz be surate kamelan etefaghi be weblogetun sar zadam. man alaqeie shadidi be masazh (maleshi, ostekhani, jensi) daram va koli hal mikonam. plz age zahmati nist matalebi dar een khosus be adress mailam beferestid.
    ba sepas …

  73. salam man ham alaeyeh ziadi be massage dadane hamsaram daram ( barayeh rafe khastegi, aramesh va tahri e jensi). mishe begid chetory mitunam in fiel ha va filmha ro azatun begiram? tu internet matlab ziade vali kheiliashun filter shodan.

  74. مرسی فوقالعاده بود . مچکرم

  75. salam
    mamnon az matalebeton
    mishe too google bezarid filmaro
    chon tube ke filtere

  76. سلام امیدوارم مطالبی که نوشته شده پایه واساس داشته باشه ولی کلا ماشاژ بد نیست چه چرب باشه چه خشک

  77. سلام اول خوش حالم كه با وبلاگتون آشنا شدم و ديگه اينكه خوش به حال خانمتون،هميشه دلم مي خواد وقتي ازدواج كردم روابطم با شوهرم اينجوري باشه دعا كنيد .سوالي كه دارم اينه كه براي رفع غبغب چكار بايد كرد.ممنون ميشم جواب بديد.

  78. آقای خوب دستتون درد نکنه در مورد استفاده ی روغن های ماساز.

  79. SALAMALEKOM MARDE KHOB MAN TO TAMAME OMRAM BE INTERNET VASL NASHODAM 1 SAATE KE YAD GEREFTAM CHETOORI VASL BESHAM VA NEMIDONAM CHETORI VAREDE WEBSITE SHOMA SHODAM AMA MATALEBETONO KHONDAM HAMASH KHOB BOOD MAN MASAZH DADANO BISHTAR AZ IN KE MASAZHAM BEDAN DOST DARAM CHON VAGHTI BE KASI HESSE KHOBI MIDAM EHSASE BEHTARI BEHEM DAST MIDE MAMNOON AZ MATALEBETOON DAR ZEMN YE SERI ROGHANAYE MASAZH HAST KE TO IRAN ASLLAN MOJOD NIST MIKHASTAM INJA BENEVIISAM AMA DIDAM FAYIDE NADARE VAGHTE ALI BEKHEYR KHODANEGAHDAR
    EDRIS307

  80. يه سري بهم بزن

  81. شبگرد تنها09387333535 عارف از شمال مطالب شما خیلی آموزنده بود ودر اصل جالب از شما در خواستی داشتم اگر می شود مطالبو عکس ارائه دهیدبخاطر اینکه ماساژ دادن یه کار عملیه و با مطلب نمیشه تمام کارو درست انجام داد

  82. سلام
    ممنون از مطالبتون.در مورد ماساژ و علم و اصول اون متاسفانه مطالب زیادی در دسترس نیست و وبلاگتون کارسازه.اما اینقدر مطلب زیاد و دقیقه که این نوشته هاتون کافی نیست.
    لطف میکنید راهنمایی کنید چه کتابها و منابعی مناسه و اینکه این فایل ها وسی دی هایی که گفتید قابل استفاده برای ماهم هست.ممنون میشم جوابتونو بشنوم

  83. ممنون و تشکراز کار زیباتون، اگه فیلمهای آموزشی رو برام بفرستین سپاسگذارتون میشم، شدیدا منتظرشونم دوباره ممنون.

  84. سلام
    ممنونم از این همه اطلاعات خوبتون
    میشه تبادل لینک داشته باشیم؟

  85. سلام آقای…
    خيلی خوب بود البته اگر با عكس باشه ما راحت تر ياد می گيريم ممنون.

  86. خیلی عالی بود و استفاده کردم دمت گرم

  87. akhe azizam to k enghad zahmat keshidi chera 4 ta ax nazashty


Leave a Reply

Categories

