Posted by: good husband | May 8, 2007

صبحانه با تست فرانسوی

سلام

من و یک بانوی خوب اولش با هم همکار بودیم. یکی از دلایلی که من علاقه و دلبستگی زیادی به یک بانوی خوب پیدا کردم این بود که یک بانوی خوب دختر ورزشکار و بلند قد و بسیار با روحیه بود و بسیار انرژیک
یکبار از بانوی خوب پرسیدم شما چرا ناهار نمی‌خورید ؟ گفت من عاشق صبحانه هستم و چون صبحانه رو خیلی کامل می‌خورم ناهار نمی‌خورم و در ضمن بعد از کار هم می‌رم باشگاه !
و خوب من که بجز شنا ورزش دیگری نمی‌کردم و اصلا هم روحیه ورزشکاری نداشتم تصمیم گرفتم روش زندگیم رو عوض کنم !
یک بانوی خوب چون محل کارش دورتره صبحها زودتر از من از خونه میاد بیرون. امروز گفتم ” براتون صبحانه درست کنم ؟ “گفت ” نه نمی‌خورم دیرم می‌شه” و رفت. و خب این برای من بسیار تعجب برانگیز بود. چون من که قبلا اصلا و ابدا حوصله صبحانه خوردن نداشتم الان تو خونه خودمون بخاطر اینکه جلوی پنجره آشپزخانه منظره بسیار قشنگی از جنگل دیده می‌شه و صبحها بسیار نورگیر و قشنگه صبحها علاقه زیادی به صبحانه‌خوردن و ورزش کردن دارم اما یک بانوی خوب که قبلا صبحانه‌خور بوده الان دیگه نمی‌خوره !!!
حالا برای فردا قصد دارم یک صبحانه اسپشیال درست کنم ببینم تاثیر داره یا نه !
اما صبحانه که مهمترین وعده غذای روزانه هم هست می‌تونه بسیار متنوع باشه . بعضی‌ها چای و نون و پنیر و مخلفاتی مثل عسل ،مربا،خامه یا شکلات صبحانه دوست دارند بعضی‌ها قهوه یا تخم مرغ آبپز یا نیمرو می‌خورند بعضی‌ها آب پرتقال و ژامبون و این چیزها . من شخصا اگه صبحانه مربا یا عسل بخورم دو ساعت بعد بر اثر دردمعده و ضعف رفتن دل وسط زمین قلت می‌خورم و صبحانه رو با چای و پنیر و نیمرو یا ارده و شیره و این چیزا دوست دارم و قهوه رو خیلی تلخ می‌دونم برای صبحانه و از خوردن مایعات سرد اول صبح بیزارم . اما چیزی که می‌خواهم اموزش بدم تست فرانسوی برای صبحانه خیلی خیلی خوشمزه است و مقوی !

تست فرانسوی :

french toast
 مواد لازم
 2 یا 3 تخم مرغ
1/4 (یک چهارم) لیوان شیر
چند تکه نان تست
برای طعم دادن می‌توانید از یکی از مخلوط‌های زیر استفاده کنید
نصف قاشق چایخوری وانیل + نصف قاشق چایخوری دارچین
نصف قاشق چایخوری دارچین + کمی جوز هندی
کمی شکر + جوز هندی + دارچین + روغن بادام
نمک + دارچین

خوب ابتدا تخم مرغ‌ها را در یک ظرف حسابی هم می‌زنیم تا مخلوط شده و کمی کف کند . بعد شیر و مخلوط دارچین و وانیل را اضافه می‌کنیم (یا طعم دهنده‌ها دیگر) بعد اگر با گاز یا فر کار می‌کنید ته ماهیتابه (یا سینی فر) را با روغن مایع یا روغن بادام چرب کنید. نان تست را در مایع مخلوط فرو کنید (مواظب باشید اینقدر نان را نگه‌ندارید که متلاشی و تکه‌تکه شود) خوب که به خورد نان رفنت نان را در ماهیتابه (یا سینی فر) قرار دهید و آنرا سرخ کنید تا دو روی نان طلایی شود.
اگر با ماکروفر کار می‌کنید بگذارید نان‌ها 2 تا 3 دقیقه در ماکروفر سرخ شود
نان تست را می‌توانید با خامه یا پنیر تزیین کنید و نوش جان کنید

نکاتی در باب تست فرانسوی :
این تست را می‌توانید هم با آب پرتقال یا نوشیدنی‌ها سرد میل کنید هم با چای یا قهوه !
این تست را به نسبت مواد افزودنی که انتخاب می‌کنید می‌توانید با ته مزه شیرین یا شور داشته باشد (من خودم مخلوط وانیل و دارچین را به خاطربوی مطبوعش دوست دارم)
می توانید روی این تست هم پنیر چدار یا پنیز زرد ساندویچ بگذارید هم پنیر سفید صبحانه هم پنیرهای غنی شده

حتما صبحانه بخورید و سعی کنید صبحانه را با هر چه در یخچال دارید غنی‌تر کنید و فقط به چای و نان پنیر یا قهوه و نان‌تست  بسنده نکنید . از عسل،خامه یا شکلات صبحانه ، مریاهای مختلف ، نیمرو یا تخم‌مرغ عسلی ، شیره انگور ، ارده یا حلوای ارده ، سبزیجات و شیر (یا شیرکاکائو یا شیرشکلات) استفاده کنید و صبح را با انگیزه و با نشاط و با روحیه آغاز کنید !

.


Responses

  1. salam

    az matalebetoon kheily khosham oomad va too siteam linketoon ro garar dadam

    omidvaram hamishe dar zendegi sabz , shadab va paydar bashid
    http://www.jameie.ir

  2. مرسي باحال بود!

    قديمي ها هم در وصف صبحانه چينين ميگويند

    صبحانه را تنهاي بخور! ناهار رو شريك بگير ! شام رو بده به دشمنت !

    پيروز باشيد !

  3. man too elmi karbordi IT mikhoonam

    mamnoon az babat e link

  4. سلام همسر مهربون
    مرسی از تست فرانسوی خوشمزه ای که برام پختی
    واقعاً لذت بردم از خوردنش

    به داشتن تو همسر مهربون و قابل و دوست داشتنی کلی افتخار می کنم
    یادت نره :
    این جمله منه
    دوستت دارم خیلی زیاد
    به چشماتم خیلی می یاد

    فردا برای شام می خوام از دستور غذای خوشمزه ات برای غذای چینی استفاده کنم
    البته مثه همیشه به کمکت و نظارتت نیازمندم
    کمکم می کنی؟

    دوستت دارم مهربونم

  5. خیلی جالب است که يک مرد ايرانی اينقدر خوش ذوق باشد که يک وبلاگ زيبا در زمينه آشپزی به وجود بياورد. اميدوارم که هميشه با بانوی خوب خوشبخت و سعادتمند باشيد و عليرغم مشغله ها به نوشتن ادامه دهيد.

  6. Loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooos

  7. az dasturaye ashpazitun mamnun. vaghaan omidvaram khoshbakht bashi. kash kami hamsare man ham be jaye faghat ghiafe va zhest gereftan kami az shoma yad migereft.

  8. مرد خوب سلام چيزي در مورد تركيب ادويه ها ميدوني ؟ چيزي كه جديد و مفيد باشه؟ مثلا براي آرد سوخاري من دستور هايئ دارم ولي با اينكه خوشمزه اند فوق العاده نيستند شايد هم همين روزها خودم بلاخره يه فرمول عالي يافتم ! اگر بتونيد كمكي كنيد خوشحال ميشم . راستي شما كامنت ها تون رو چك مي كنيد ؟

  9. je voudrais une recette des gateaux francais svp

  10. sitetun bahale faghat ye kami loose😀

  11. ضرب المثل شام را بده به دشمنت از بن غلط است و اهمیت شام کمتر از صبحانه نیست باور نمیکنید؟از متخصصان تغذیه سوال کنید و اما حدیثی از امام صادق ع) نیز است که فرموده:هر شب شام نخوردن یعنی بسته شدن رگی از رگهای بدن که تا چهل شب بسته می ماند.


Leave a Reply

Categories

